Artykuł sponsorowany

Rola i znaczenie automatyzacji w produkcji wieloseryjnej

Rola i znaczenie automatyzacji w produkcji wieloseryjnej

Usługi projektowania linii produkcyjnych cieszą się coraz większym zainteresowaniem przedsiębiorstw z wielu gałęzi przemysłu. Inwestycja w automatykę przemysłową staję się koniecznością w przypadku firm zajmujących się produkcją wieloseryjną. Pozwala ona na poprawę szybkości i jakości produkcji, a tym samym na wzrost konkurencyjności firmy. W jakich sektorach najczęściej inwestuje się w automatyzację produkcji i dlaczego warto?

Jakie są elementy automatyki przemysłowej wykorzystywane w produkcji wieloseryjnej?

Najczęściej stosowane elementy automatyki przemysłowej, to:

  • maszyny, stanowiska zrobotyzowane i linie do produkcji towarów,

  • urządzenia do montażu, załadunku i transportu towarów,

  • urządzenia pomiarowe oraz czujniki i systemy wizyjne,

  • maszyny sterujące i oprogramowanie do sterowników.

Zazwyczaj wykorzystywanymi systemami w przypadku produkcji wieloseryjnej są linie przemysłowe. Kluczowe jest odpowiednie zaprojektowanie linii produkcyjnej, tak, aby była jak najlepiej dostosowana do charakterystyki danego zakładu i wytwarzanych przez niego produktów.

Jakie są zalety automatyzacji produkcji masowej?

Do największych zalet stosowania rozwiązań z zakresu automatyki przemysłowej zalicza się:

  • wzrost mocy produkcyjnej,

  • utrzymanie wysokiej jakości wytwarzanych produktów,

  • spadek kosztów związanych z zatrudnieniem pracowników,

  • brak ryzyka wystąpienia błędu ludzkiego,

  • niskie ryzyko wystąpienia przestojów w produkcji,

  • optymalizacja kosztów produkcji.

Aby automatyzacja przyniosła przedsiębiorstwu korzyści, musi być odpowiednio dobrana do konkretnego zakładu. Usługi projektowania linii przemysłowych oferuje np. firma ARM Robotics z Chorzowa.

Gdzie stosuje się automatyzację produkcji wieloseryjnej?

W przedsiębiorstwach stosuje się rozwiązania z zakresu automatyki m.in. w liniach produkcyjnych i montażowych, w maszynach transportowych i urządzeniach pakujących. Zautomatyzować można procesy takie jak lutowanie, pakowanie, montaż, skręcanie, dozowanie i znakowanie. Coraz większym zainteresowaniem przedsiębiorców cieszą się również zrobotyzowane stanowiska do szlifowania, polerowania i gratowania. Automatyzację produkcji wieloseryjnej stosuje się przede wszystkim w przemyśle ciężkim, odlewniczym, lotniczym, hutnictwie, a także w branży automotive i spożywczej.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.