Rodzaje naszywek na ubrania
Naszywki na ubrania to wyjątkowo ciekawy sposób na metamorfozę swojej garderoby. Wystarczy dopasować nawet niewielki element, aby całkowicie zmienić wygląd zwykłego jednokolorowego podkoszulka czy ulubionej bluzy. Naszywki to jednak nie tylko możliwość dekoracji odzieży. To również często stosowany sposób na ukrycie niedoskonałości materiału. Poznaj ich rodzaje i możliwości wykorzystania.
Jakie naszywki na ubrania oferuje rynek?
Wyróżnia się kilka rodzajów naszywek. Najpopularniejsze z nich to przede wszystkim elementy haftowane czy wykonywane z miękkiego PCV. Ogromną zaletą jednych i drugich jest możliwość ich zastosowania na:
plecakach,
butach,
spodniach,
czapkach.
Wykorzystanie do produkcji wysokiej jakości tworzywa PCV umożliwia uzyskanie różnorodnych efektów. Warto również zaznaczyć, że naszywki gumowe, jakie produkuje np. firma IMAR S.C., najczęściej wykonuje się z kilku warstw. Zabieg ten sprawia, że są one różnokolorowe i trójwymiarowe. Zależnie od wykorzystanych materiałów naszywki mogą nawet świecić w ciemności. Są także znacznie trwalsze od standardowych materiałowych elementów i dodatkowo odznaczają się wodoodpornością.
Jak mocuje się naszywki na odzieży i innych akcesoriach?
Podstawową metodą mocowania naszywek jest ich ręczne przyszycie w wybranym miejscu. Firmy produkujące ubrania wykorzystują w tym celu szycie maszynowe, które umożliwia produkcję masową. Drugim najczęściej stosowanym rozwiązaniem jest przyklejanie naszywek w wybranym miejscu. Bardzo często mają one z jednej strony specjalny klej, a warstwa ta jest dodatkowo zabezpieczona. Wystarczy odkleić element ochronny, a następnie nakleić ozdobę w wybranym miejscu.
Coraz częściej można także spotkać się z naszywkami klejonymi na gorąco. Wówczas konieczne jest zastosowanie wysokiej temperatury, aby uzyskać solidne łączenie pomiędzy ubraniem a naszywką. W domowych warunkach w tym celu często wykorzystuje się żelazko.
Naszywki na ubrania — nie tylko dekoracja odzieży
Naszywki na ubrania to nie tylko sposób na urozmaicenie swojej garderoby. To także zakrycie niedoskonałości materiału w danym miejscu – szczególnie w przypadku ubrań dziecięcych np. na kolanach czy łokciach, gdzie nietrudno o wytarcie. Coraz częściej elementy te tworzy się dla konkretnych odbiorców. Mogą być więc elementami reklamowymi. Na naszywce warto umieścić chwytliwe hasło lub logo firmy. Możliwości w zakresie produkcji naszywek są praktycznie nieograniczone. Można więc wykonać każdy kształt i dopasować kolory do indywidualnych oczekiwań.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana