Od czego zależy koszt produkcji materiałów reklamowych?
Korzystanie z różnych materiałów reklamowych jest jedną z najlepszych inwestycji w rozwój firmy, ponieważ przyczynia się do poprawy rozpoznawalności jej nazwy i przedstawianej oferty, a także ułatwia tworzenie pozytywnych skojarzeń oraz daje możliwość przekazywania informacji na temat wyróżniających ją cech. Przy planowaniu budżetu promocyjnego nie można jednak zapominać o związanych z tym kosztach oraz ich relacji do osiąganych rezultatów.
Jak wygląda produkcja materiałów reklamowych?
Materiały reklamowe to kategoria obejmująca przedmioty o rozmaitym potencjale zwracania uwagi potencjalnego klienta, przykuwania zainteresowania i przekazywania informacji o promowanym wyrobie lub marce. Zróżnicowane są także ich właściwości użytkowe oraz atrakcyjność dla osób, które będą miały z nimi kontakt. Produkcja materiałów reklamowych w większości przypadków oznacza wykonywanie na nich odpowiednio opracowanych pod względem graficznymi i merytorycznym nadruków. Mogą one być realizowane w różnych technikach, w zależności od podłoża, jednak najczęściej wykorzystuje się w tym celu sitodruk i tampodruk. W pierwszym przypadku pozwala to na zadrukowywanie niemal dowolnych płaskich powierzchni – tekstyliów, papierów i kartonów, a także drewna i tworzyw sztucznych – w drugim wiąże się z umieszczaniem grafiki czy napisów również na powierzchniach o nieregularnych kształtach np. na wszelkiego rodzaju ceramice bądź szkle.
Co składa się na koszt poszczególnych wyrobów?
Koszt tworzenia gadżetów reklamowych uwzględnia zawsze kilka elementów. Pierwszym i zwykle największym z nich będzie cena samego nośnika, na którym ma zostać wykonany. Kolejnymi są wydatki związane z opracowaniem projektu i wykonaniem potrzebnej w danej technologii matrycy oraz cena koniecznej do realizacji zlecenia robocizny oraz materiałów np. używanych farb. Jeżeli zamówienie opiewa na małą ilość sztuk, cena jednostkowa będzie wyższa, gdyż wydatki stałe takie, jak choćby wynagrodzenie grafika, rozkładają się na mniejszą liczbę egzemplarzy. Jeśli klient zamówi ich więcej, cena za całość spadnie, także z uwagi na rabaty wynikające z zakupu większej partii potrzebnych materiałów. Firmą, która specjalizuje się w dostarczaniu gadżetów reklamowych jest Agencja Reklamowa Studio Siedem z Myślenic koło Krakowa.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana