Artykuł sponsorowany

Jak zagospodarować kontener na obiekt handlowy?

Jak zagospodarować kontener na obiekt handlowy?

Kontenery już dawno przestały kojarzyć się wyłącznie z transportem. W nowoczesnej odsłonie są niemal nie do poznania – z powodzeniem pełnią rolę biur, punktów usługowych czy właśnie obiektów handlowych, a ich użytkowanie przynosi przedsiębiorcom wiele korzyści. Dlaczego pawilon handlowy jest tak atrakcyjną alternatywą dla tradycyjnego budynku i o czym warto pomyśleć, projektując kontener do celów sprzedażowych?

Najważniejsze zalety pawilonów handlowych 

Pawilony handlowe mają coraz więcej zastosowań. To już nie tylko kioski czy stoiska na targowiskach, ale przemyślane powierzchnie handlowe, które świetnie sprawdzają się w roli sklepów pop-up, w handlu sezonowym i całorocznym, a także jako miejsce prezentacji produktów danej firmy. Na czym polega ich przewaga nad tradycyjnym budynkiem? Przede wszystkim kontenery handlowe są:

  • przystępne cenowo i tanie w eksploatacji;

  • mobilne – łatwo przenieść je w inne miejsce;

  • uniwersalne – bez problemu można dostosować je do danej działalności;

  • obiektem tymczasowym – nie wymagają pozwolenia na budowę, gdy nie są stale połączone z gruntem.

Dużym plusem pawilonów jest możliwość ich modyfikacji lub wykonania na zamówienie z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb handlowca – zarówno w zakresie wyglądu, jak i rozwiązań technicznych i wyposażenia.

Jak zaprojektować kontener handlowy? 

Projekt kontenera handlowego warto dobrze przemyśleć, by w optymalny sposób wykorzystać ograniczoną jego wymiarami przestrzeń, a także sprawić, że będzie wyglądał atrakcyjnie i przyciągał klientów. Podstawową kwestią jest jego powierzchnia – choć standardowy kontener ma wymiary ok. 3 na 8 metrów, bez problemu można połączyć ze sobą kilka modułów, zyskując mobilny sklep o powierzchni kilkudziesięciu metrów kwadratowych.

Zlecając wykonanie pawilonu, na przykład producentowi kontenerów modułowych NOVIKONT w Małopolsce, można skorzystać z pomocy doświadczonych projektantów i wspólnie ustalić, jak powinien on wyglądać. W tego typu konstrukcjach świetnie sprawdzają się duże przeszklenia (witryny sklepowe), nowoczesne elewacje z kasetonów i attyki. Wewnątrz można postawić na open space lub wydzielić strefy, w tym zaplecze socjalno-sanitarne dla pracowników.

Wyposażenie, które warto rozważyć, to lada sklepowa, regały i gabloty na produkty, rolety na okna. Trzeba również pomyśleć o ogrzewaniu i klimatyzacji, zwłaszcza gdy pawilon ma być używany cały rok. W kontenerze zakłada się też zwykle alarm, telefon, przyłącza internetowe oraz obowiązkowo instalację elektryczną czy oświetlenie, które warto dobrać do potrzeb.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.