Artykuł sponsorowany

Jak sprawdzić pompowtryskiwacze po naprawie?

Jak sprawdzić pompowtryskiwacze po naprawie?

Pompowtryskiwacze to elementy silnika, które są dość odporne na uszkodzenia, jednak nie niezniszczalne – z czasem może dojść do usterek, które będą objawiać się między innymi spadkiem mocy silnika lub jego szarpaniem. W takiej sytuacji pompowtryskiwacz należy jak najszybciej naprawić. To, czy naprawa przebiegła pomyślnie, może pokazać specjalny test. Na czym ona polega i jak się go wykonuje?

Testy pompowtryskiwaczy przed naprawą

Zanim uszkodzony pompowtryskiwacz trafi w ręce profesjonalistów, którzy zajmą się jego naprawą, wykonuje się całą serię testów, których celem jest ustalenie charakteru usterek oraz ich rozmiarów. Pierwszym jest test przelewowy, który wykonuje się na stacji probierczej – ma on na celu wykazać w jakim stopniu dawka paliwa podawana przez pompowtryskiwacz różni się od dawki domyślnej, określonej przez producenta urządzenia. Zazwyczaj taki sprawdzian jest wystarczający, by określić źródło usterki i jej rozmiary. Jeśli usterki nie zostaną wykryte, przeprowadza się dokładniejsze badanie. W ostateczności dokonuje się dokładnych oględzin elementu pod mikroskopem cyfrowym w poszukiwaniu mikrouszkodzeń w materiale. Dopiero po zakończeniu badań elementu wykonywana jest regeneracja wtrysków.

Jak sprawdzane są pompowtryskiwacz po naprawie?

Ponowne testy pompowtryskiwaczy wykonywane są już po zakończeniu napraw – w tym celu po raz kolejny wykorzystuje się stacje probiercze badające rozbieżność między faktycznym a planowanym dozowaniem paliwa. Jeśli obserwowane jest odchylenie od normy, oznacza to, że naprawa nie została wykonana w odpowiedni sposób, bądź że nie ustalono prawidłowo przyczyn usterki. Niektóre serwisy samochodowe specjalizujące się w regeneracjach oraz naprawach pompowtryskiwaczy – takie jak firma Silesia Cars Center – posiadają w swojej ofercie odpłatne testowanie pompowtryskiwaczy w celu określenia ich stanu technicznego.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.