Artykuł sponsorowany

Jak powstają opakowania termoformowane?

Jak powstają opakowania termoformowane?

Nowoczesne linie produkcyjne produkują opakowania zgodnie nie tylko z najnowszymi standardami z zakresu wyrobu tego typu artykułów, ale i możliwościami technologicznymi, które dają najświeższe osiągnięcia ze świata nauki. W ramach tak zorganizowanej produkcji powstają opakowania termoformowane, między innymi w postaci tacek, pokrywek i pojemników. Sprawdź, na czym polega proces ich powstawania. Zapraszamy do lektury.

Z jakich etapów składa się produkcja opakowań termoformowanych?

Opakowania termoformowane powstają przede wszystkim z surowców o szerokim zakresie temperatur przetwórstwa. Ich producenci, tacy jak producent elementów z tworzyw sztucznych Inject Plast, korzystają głównie z folii i płyt ulegających całkowitemu i równomiernemu zmiękczaniu pod wpływem ogrzewania. Wybierane przez nich materiały mają dużą wytrzymałość cieplną, dzięki czemu ich powierzchnia nie ulega uszkodzeniu podczas obróbki.

Opakowania te są produkowane stosunkowo krótko. Wynika to przede wszystkim z tego, że formy próżniowe są elementami mniej złożonymi niż, które są przeznaczone do wtryskiwania. Produkcja opakowań termoformowanych rozpoczyna się od przygotowania form próżniowych, co przebiega w dwóch etapach. Pierwsza faza trwa od 3 do 4 dni i polega na tworzeniu formy modelowej, mającej służyć do przygotowania prototypów wdrażanego elementu. Tak przygotowana forma jest poddawana ocenie klienta, od której zależy dalsza produkcja. Producenci opakowań termoformowanych dają klientowi możliwość kontrolowania procesu powstawania zamówionego przez niego wyrobu, właśnie poprzez ocenę poszczególnych etapów produkcji.

Jeżeli klient nie ma żadnych zastrzeżeń dotyczących przygotowanej formy modelowej, realizowany jest kolejny etap produkcji, czyli przygotowanie docelowego oprzyrządowania pod późniejszą masową produkcję elementów z tworzyw sztucznych. Ta faza trwa nie dłużej niż 7 dni. Po zaprezentowaniu detalu w wersji ostatecznej uruchamiana jest docelowa produkcja opakowań termoformowanych.

Jakie są zalety termoformowania?

Termoformowanie jest metodą, która pozwala na wytwarzanie elementów o bardzo małej grubości ścianek i znacznych gabarytach. Poza tym generuje niskie koszty form, jest wydajna i umożliwia stosowanie form wielokrotnych. Jej niewątpliwą zaletą jest również to, że gwarantuje swobodę przy wyborze surowca do formowania, a powstałe dzięki niej wyroby mają szerokie zastosowanie: mogą być wykorzystywane między innymi w przemyśle kosmetycznym, gastronomicznym, szkolnym, chemicznym, spożywczym i biurowym.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.