Artykuł sponsorowany

Etapy procesu produkcji aerozoli. Co warto wiedzieć?

Etapy procesu produkcji aerozoli. Co warto wiedzieć?

Aerozole to jedne z najpopularniejszych typów opakowań. Pod ich postacią można znaleźć najróżniejsze wyroby – od kosmetyków do stylizacji włosów, przez różnego rodzaju mgiełki zapachowe, aż po produkty apteczne, na przykład panthenol. Ich popularność sprawia, że coraz więcej firm decyduje się na wypuszczanie swoich produktów w takiej formie. Jakie są etapy procesu produkcji aerozoli? Co warto wiedzieć? Wyjaśniamy.

Przygotowanie receptury produktu

Aby móc stworzyć produkt w formie aerozolu, najpierw należy przygotować jego recepturę. Kluczową kwestią na etapie badań i komponowania składu będzie bez wątpienia formuła. Musi się ona bowiem nadawać do rozpylania w formie mgiełki lub musu, ponieważ na tej właśnie zasadzie działają aerozole. Pozostałe właściwości produktu będą dobierane indywidualnie, w zależności od typu produktu i wymagań firmy wypuszczającej produkt na rynek.

Na tym etapie konieczna jest ścisła współpraca z firmą dysponującą laboratorium badawczym. Jedną z nich jest fabryka aerozoli WATS. Doświadczeni pracownicy będą w stanie opracować recepturę kosmetyku według otrzymanych wytycznych. W dalszej kolejności przeprowadzą także wymagane prawem testy, aby zagwarantować bezpieczeństwo korzystania z produktu. Ważna będzie również współpraca na etapie rejestracji gotowych kosmetyków.

Napełnianie aerozoli

Po przygotowaniu receptury produktu można przystąpić do napełniania aerozoli. Cały proces odbywa się sprawnie dzięki wysoce wyspecjalizowanym liniom produkcyjnym. Pierwszy krok to ustalenie parametrów dla gotowego produktu. Wykwalifikowany pracownik programuje je w urządzeniu sterującym. To ono będzie sterować całą linią do napełniania aerozoli.

Kolejny krok to umieszczenie na linii produkcyjnej opakowań, które zostaną wypełnione według ustalonej specyfikacji. W każdy pojemnik wtłaczany jest płyn, kolejno umieszczane są w nich rurki, zawory oraz dodatkowe elementy, które później umożliwiają użytkownikom rozpylenie aerozolu w łatwy i bezpieczny sposób. Większość aerozoli jest wyposażana także w wieczko.

Wykończenie gotowych produktów

Napełnione i zamknięte aerozole są niemal gotowe do wypuszczenia na rynek. Zanim opuszczą fabrykę, muszą być jednak także odpowiednio oznakowane. Chodzi tutaj przede wszystkim o naklejenie etykiet z nazwą produktu, oznaczeniem marki oraz opisem. Na gotowych aerozolach umieszczane są również ostrzeżenia, na przykład dotyczące produktów skrajnie łatwopalnych. Tak oznakowane kosmetyki są pakowane w opakowania zbiorcze, aby następnie trafić na sklepowe półki.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.